Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Dulovo nam_Mercedes
4
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
V súčasnosti najkapacitnejší autobus v Bratislave. Foto: autor
20. februára 2017 Diskusia()

BLOG: Tieto veci by mal dopravný podnik zlepšiť v roku 2017

Naše mesto dlhodobo zápasí s dopravnými zápchami a hlavné mestské ťahy sa už nedajú rozširovať. Jedným z riešením je „presedlať“ ľudí z áut a motivovať ich cestovať verejnou dopravou, ktorá by mala byť spoľahlivá a do cieľa ich privedie včas. Na čo by sa mal teda Dopravný podnik Bratislava (DPB) zamerať?

  1. Čas prepravy – absentujúce „BUS pruhy“ a preferencia električiek na križovatkách.

V súčasnosti, až na pár výnimiek, stoja vozidlá DPB v kolónach spolu a autami. Vybudovaním a vytypovaním nových BUS –pruhov dôjde k dodržiavaniu cestovných poriadkov a cestujúci bude mať istotu, že do cieľa sa dostane včas.

Električky zrýchli predovšetkým ich preferencia na svetelne riadených križovatkách, pravidelná údržba a  modernizácia električkových tratí či výhybiek. Týmto spôsobom sa dokážu denne ušetriť desiatky minút, ktoré sa následne dajú využiť na rýchlejší obrat súprav a tým aj zlepšenie intervalov na daných linkách.

  1. Spoľahlivosť – obnova vozového parku a kvalitná údržba.

DPB plánuje na základe uznesenia mestských poslancov tento rok zaobstarať 90 nových autobusov, čím sa vyradia posledné vysoko-podlažné 20 ročné autobusy.

20 rocna Karosa v roku 2017
Staré a poruchové autobusy budú čoskoro minulosťou. Foto: autor

Zlepšiť úroveň servisu vozidiel a urýchlene dokončiť proces kontingenčných skladov náhradných dielov.  Takto sa odstráni dlhodobý problém s dodávkou náhradných dielov. V súčasnosti stojí kvôli tomu niekoľko desiatok vozidiel.

  1. Vysoká cena cestovných lístkov.

Prehodnotiť ceny služieb vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb, nakoľko v porovnaní s inými mestami, je cena lístkov či električeniek neúmerne vysoká. Zaviesť priamo vo vozidlách platbu bezkontaktnou bankomatovou kartou.

  1. Kultúra cestovania- atraktívne intervaly a časová nadväznosť spojov na prestupných termináloch.

DPB musí dbať a zefektívniť koordináciu jednotlivých liniek počas dňa a to tak, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch cítili pohodlne a komfortne.  Predovšetkým by mal dodržiavať charakter výpravy kapacitne príslušných vozidiel na danú linku.

Nedostatocna kapacita vozidiel
Z dôvodu nedostatku prevádzkyschopných kĺbových vozidiel sa v súčasnosti na linkách objavujú i krátke- kapacitne nepostačujúce vozidlá. Foto: autor

Pružná a flexibilná mestská doprava je založená na koncepte rýchleho a pohodlného prestupovania s atraktívnymi intervalmi. Cieľom je skrátenie dlhých súbežných liniek s neatraktívnym intervalom kratšími linkami, ktorým sa týmto krokom zlepší interval.

Z hľadiska rýchlosti a bezpečnosti pri cestovaní, budovať prestupné uzly takým spôsobom, aby napríklad pri prestupe medzi električkou a autobusom nebolo treba prechádzať cez cestu či prekonávať veľké medzizastávkové vzdialenosti. V tomto smere je vzorom integrovaná zastávka Blumentál.

Posilnena doprava Ba pre vsetkych.png
Posilnená doprava do Mlynskej doliny počas podujatia „Bratislava pre všetkých“. Foto: autor

Z uvedených skutočností je zrejmé, že DPB má čo zlepšovať. Skvalitnenie služieb však časom určite prinesie svoje ovocie v podobe vyššieho podielu prepravených a hlavne spokojných pasažierov.

Chcete komentovať dianie v Bratislave?
Fotíte zaujímavé fotky Bratislavy?
Zriaďte si bezplatne blog na BratislavaDen.sk a vašu tvorbu môžu uvidieť tisíce ľudí.

Registrácia / Prihlásenie na Blog

Najčítanejšie za týždeň

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

X