BLOG: Tieto veci by mal dopravný podnik zlepšiť v roku 2017

Dulovo nam_Mercedes
V súčasnosti najkapacitnejší autobus v Bratislave. Foto: autor

Naše mesto dlhodobo zápasí s dopravnými zápchami a hlavné mestské ťahy sa už nedajú rozširovať. Jedným z riešením je „presedlať“ ľudí z áut a motivovať ich cestovať verejnou dopravou, ktorá by mala byť spoľahlivá a do cieľa ich privedie včas. Na čo by sa mal teda Dopravný podnik Bratislava (DPB) zamerať?

  1. Čas prepravy – absentujúce „BUS pruhy“ a preferencia električiek na križovatkách.

V súčasnosti, až na pár výnimiek, stoja vozidlá DPB v kolónach spolu a autami. Vybudovaním a vytypovaním nových BUS –pruhov dôjde k dodržiavaniu cestovných poriadkov a cestujúci bude mať istotu, že do cieľa sa dostane včas.

Električky zrýchli predovšetkým ich preferencia na svetelne riadených križovatkách, pravidelná údržba a  modernizácia električkových tratí či výhybiek. Týmto spôsobom sa dokážu denne ušetriť desiatky minút, ktoré sa následne dajú využiť na rýchlejší obrat súprav a tým aj zlepšenie intervalov na daných linkách.

  1. Spoľahlivosť – obnova vozového parku a kvalitná údržba.

DPB plánuje na základe uznesenia mestských poslancov tento rok zaobstarať 90 nových autobusov, čím sa vyradia posledné vysoko-podlažné 20 ročné autobusy.

20 rocna Karosa v roku 2017
Staré a poruchové autobusy budú čoskoro minulosťou. Foto: autor

Zlepšiť úroveň servisu vozidiel a urýchlene dokončiť proces kontingenčných skladov náhradných dielov.  Takto sa odstráni dlhodobý problém s dodávkou náhradných dielov. V súčasnosti stojí kvôli tomu niekoľko desiatok vozidiel.

  1. Vysoká cena cestovných lístkov.

Prehodnotiť ceny služieb vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb, nakoľko v porovnaní s inými mestami, je cena lístkov či električeniek neúmerne vysoká. Zaviesť priamo vo vozidlách platbu bezkontaktnou bankomatovou kartou.

  1. Kultúra cestovania- atraktívne intervaly a časová nadväznosť spojov na prestupných termináloch.

DPB musí dbať a zefektívniť koordináciu jednotlivých liniek počas dňa a to tak, aby sa cestujúci v dopravných prostriedkoch cítili pohodlne a komfortne.  Predovšetkým by mal dodržiavať charakter výpravy kapacitne príslušných vozidiel na danú linku.

Nedostatocna kapacita vozidiel
Z dôvodu nedostatku prevádzkyschopných kĺbových vozidiel sa v súčasnosti na linkách objavujú i krátke- kapacitne nepostačujúce vozidlá. Foto: autor

Pružná a flexibilná mestská doprava je založená na koncepte rýchleho a pohodlného prestupovania s atraktívnymi intervalmi. Cieľom je skrátenie dlhých súbežných liniek s neatraktívnym intervalom kratšími linkami, ktorým sa týmto krokom zlepší interval.

Z hľadiska rýchlosti a bezpečnosti pri cestovaní, budovať prestupné uzly takým spôsobom, aby napríklad pri prestupe medzi električkou a autobusom nebolo treba prechádzať cez cestu či prekonávať veľké medzizastávkové vzdialenosti. V tomto smere je vzorom integrovaná zastávka Blumentál.

Posilnena doprava Ba pre vsetkych.png
Posilnená doprava do Mlynskej doliny počas podujatia „Bratislava pre všetkých“. Foto: autor

Z uvedených skutočností je zrejmé, že DPB má čo zlepšovať. Skvalitnenie služieb však časom určite prinesie svoje ovocie v podobe vyššieho podielu prepravených a hlavne spokojných pasažierov.

Sledujte novinky z Bratislavy na Facebooku, Instagrame alebo ich odoberajte cez e-mail.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom
Sledujte nás na
Google News Bratislavaden.sk
Tento text je súčasťou blogovej sekcie portálu Bratislavaden.sk. Redakcia portálu nezodpovedá za obsahovú ani štylistickú stránku textu. V prípade, ak v texte identifikujete problém, neváhajte ho prosím nahlásiť na redakcia@bratislavaden.sk. Ak sa chcete pridať k bloggerom na Webnovinách, registrujte sa TU.
Máte tip na článok? Napíšte nám TU