Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Radi píšete a fotíte, zaujímate sa o dianie okolo seba?
Privyrobte si písaním článkov na blog. Info: [email protected]
Blatne_krizovatka.jpg
ilustračné: www.facebook.com
28. októbra 2016 Novinky od BratislavaDen.skSITA, © SITA 2016

Kraj nesúhlasí s vybudovaním osempruhovej D1, takéto sú dôvody

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) nesúhlasí s odporúčaním odbornej komisie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o vybudovaní osempruhovej diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Navrhovaný model je totiž v rozpore s územným plánom aj s odporúčaniami ministerstva dopravy.

Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Pavla Freša model plnohodnotnej šesťpruhovej diaľnice s dvojpruhovými súbežnými cestami po oboch stranách diaľnice kraj do územného plánu zapracoval aj na žiadosť ministerstva dopravy a NDS. „Navrhovaná osempruhová diaľnica nijako nevyrieši katastrofálnu dopravnú situáciu v mestách a obciach na východ od Bratislavy a neodkloní dopravu na diaľnicu,“ uviedol Frešo.

Záväzná časť územného plánu BSK uvádza prestavbu úseku D1 Bratislava – Trnava ako plnohodnotnú šesťpruhovú diaľnicu s obojstrannými dvojpruhovými jednosmernými kolektormi (súbežnými cestami). Do Územného plánu BSK na základe požiadavky ministerstva dopravy navrhli kolektor ako súčasť diaľnice a ako jednosmernú cestu s obmedzeným prístupom, vedúcu súbežne s diaľnicou, fyzicky oddelenú od priebežných pásov diaľnice, ktorá umožňuje prepojenie diaľnice s cestou alebo miestnou cestou.

Rekonštruovaná diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala mať podľa odbornej komisie NDS osem pruhov v úseku Bratislava – križovatka Blatné a šesť pruhov v úseku Blatné – Trnava. Súčasťou by mali byť aj odstavné pruhy a krátky križovatkový kolektor v úseku križovatka Vajnory – križovatka Ivanka pri Dunaji – sever.

„Pôvodná koncepcia šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke je z dopravno-inžinierskych, ako i z ekonomických dôvodov neefektívna a teda nie je opodstatnená,“ konštatuje sa v stanovisku pracovnej skupiny dopravných inžinierov NDS zverejnenom v stredu. Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020.

Odporúčané články

Témy

Najčítanejšie za týždeň

Odporúčame

Copyright © BratislavaDen.sk Všetky práva vyhradené. BratislavaDen.sk si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Zavrieť

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...